söndag 4 maj 2008

Jordgubbsklänning



Har ägnat början av veckan till att sy en beställning en omgång med velourbyxor, men det är ju så tråkigt att titta på så det blev inte förrän denna klänning blev klar som jag tog mig till bloggandet! Mönstret är ifrån senaste Ottobre (3/08). Ursprungligen en tunika som jag förlängt. Nea fick välja på jordgubbe och vattenmelon och valet föll på det förstnämnda. Snabbsydd historia som passar perfekt till sommaren. Nea är inne i en rosa period där det bara ska vara kjolar och klänningar. Hon hinner växa ur byxorna i garderoben och strumpbyxorna hinner bli söndertvättade innan denna fas är över är jag rädd! Hon har i alla fall sett ut ett grönt tyg som ska bli kjol så det får bli nästa projekt till henne.
Visst hade det varit underbart om man haft sig ett litet syrum utomhus när det är så fantastiskt fint väder (åtminstone här i Eskilstunatrakten har det varit det)? Såå vackert nu med blommande slånbärsbuskar och körsbärsträd. Vill bara ut och plantera sommarblommor!

3 kommentarer:

Botilda sa...

Vad fin hon blev! Jag har samma tunika på min eventuell-lista (sånt jag vill göra men inte är säker på att tiden kommer att räcka till). Och jag tror att innan sommaren är slut har jag suttit ute med symaskinen minst en gång medan Sprallin leker i sandlådan ute på landet ;-) Funderade på hur jag skulle kunna göra så sent som idag. Man är lite knasig.

Vindling sa...

Jättefin klänning! Påminner väldigt i modellen om den jag sydde åt min stora tös i påskas. Förra helgennär jag var hos min syster och sydde hade vi faktiskt ställt ut maskinerna på altanen och satt där och sydde. Underbart i det härliga vädret.

Nobelle sa...

Tack ska ni ha! Ja, någon dag måste jag ta mig ut. Öppnar båda fönstren i syrummet och låtsas att jag är ute när fåglarna kvittrar. Underbart!