onsdag 6 april 2011

Packar det sista nu...



Imorgon bitti beger vi oss mot Jönköping. Ska bli väldigt roligt att se hur mässan ser ut där och hur mycket besökare det blir.


...


Jag har hållt på att sy in i det sista (vill ju visa upp nya tyger och modeller hela tiden...)


och detta är en av skapelserna. Sköldpaddstyget är ett av våra ekologiska med naturlig färgning, till det har jag valt ett småblommigt tyg från Hilco med samma nyans av rosa som i sköldpaddorna. Det kommer ett prickigt, ekologiskt framöver som matchar, men jag tycker att dessa två fungerar bra ihop.

Modellen är en Minikrea, nr.20002. Jag har gjort basmodellen och lagt till en ärm som finns med på variationsarket. Tror bestämt denna får bli Liljas midsommarklänning!


...


Kram, Jenny

4 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Åh så söt! Söt som socker! Ha så kul på mässan!

Anonym sa...

Hej, hittar ingen mail till dig så jag gör ett inlägg. Gjorde en beställning på två meter svamptyg innan idag, blå och rosa. Men fick ingen bekräftelse så jag undrar om jag verkligen skrev rätt. Hade så gärna velat att du skickade det innan du åker iväg imorron om det är möjligt.MVH Carina carina_loven@hotmail.com
Lycka till på mässan!!

Susanna sa...

Söt som socker! Ha en rolig mässa!
/Strömming

Helen sa...

Jättesöt klänning!