måndag 21 maj 2012

Matrum del 3 - ändrade planer


Ja, nu börjar det likna något i matrummet!

Hann ju förstås ändra mig innan jag drog igång på riktigt :)
Hittade denna fantastiska tapet som jag bara var tvungen att ha. Fick bli lite justeringar av det jag tänkt från början. Den röd/vita Greengate-stilen fick stryka lite på foten. Färgen som jag ju redan hade från köket passade perfekt till tapeten. Och så mormors söta koppar som var som gjorda för sin plats.



En av mina nya inspirationsbilder, från Tildas julbok


Tapeten satte jag bara på denna vägg som går mot köket. Övriga väggar är målade.


De gula väggarna såg om möjligt ännu smutsigare ut när målningen var gjord och vi började sätta tapeten...


Det fick bli en budgetvariant till Robert's Radio. Clas Ohlsson 399:-



Fler bilder kommer snart. Nu ska det sys rull-upp gardin och vimplar :)



Kram,

Jenny






Inga kommentarer: