måndag 19 maj 2008

Nu har de kommit...






Tvillingarna! En flicka och en pojke. Så nu har det varit turbofart på maskinen. Har slutfört alla tajts, två bodies och en overall hittils. Overallen är i ett jättebra mönster ifrån ottobre 3/03. Den sys i ett fodertyg och ett yttertyg. Har tidigare använt mig av vinterfrotte som yttertyg, men denna gång blev det velour i cerise och fodertyget i en mönstrad ljusrosa trikå. Overallen viks upp nästan helt när man lägger i bebisen och sen knäpps framstycket ihop med tryckknappar (i originalmodellen är det kardborreband) i sidorna och ytterflikarna knäpps ihop med varandra. Mycket praktiskt. Går faktiskt rätt fort att sy också. Nu ska jag slutföra den andra overallen också!

1 kommentar:

Vindling sa...

Men åh så söt. Den modellen på overall är kanon, hade en liknande till min stora tjej när hon var bebis.

Jag har utmanat dig. Kika in på min blogg.