onsdag 8 oktober 2008

och så något till mig...


Jodå, jag har också fått något! Har återigen använt mönstret ifrån ett gammalt ottobre dam nummer. Tror modellen heter "söt manchester kjol" eller liknande. Ett lättsytt och bra mönster förutom att det är lite för brett i midjan. Försöker korrigera så att det ska bli riktigt bra varje gång, men när den sen är färdigsydd så är den ändå alltid för vid. Nåja, detta blev i alla fall bästa hittils. Mönstret består av ett helt framstycke och en främre infodring, ett delat bakstycke och också en delad infodring. Egentligen så ska det sys fast ett fodertyg på infodringen, men jag föredrar en separat underkjol istället så jag kastar bara den nedre kanten av infodringen med overlocken, funkar mycket bra.
Till denna är det en vinröd tröja som ännu inte fastnat på bild.

4 kommentarer:

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Jätte,jätte fin! /Karolina

Lotta Sultan sa...

fin!
och vilken fin blogg du har också!

Nobelle sa...

Tack ska ni ha!

Kaja sa...

Snygg! Jag syr en likadan kjol, men jag går från ett AlltOmHandarbete-mönster. Men, jag får OCKSÅ för bred midja. Undrar om det är något generellt fel på mönster på kjol med ok?? ;-)