onsdag 5 maj 2010

Vårkaramell!

Lilla damen har äntligen börjat växa så lite nya sparkbyxor och bodys i stl.56 har fått tillverkas. Älskar den här velouren i härligt pastelliga färger! På bodyn har jag valt att sätta turkosa kantband. Mönstret till bodyn och byxan kommer från ottobre nr.5/06 och 6/07, mina absoluta favoriter. Båda tidningarna är riktiga storsäljare och det har sina anledningar! Håller även på med en lite prinsessig klänning till mellersta dottern som jag hoppas kunna visa snart.

Kram, Jenny

8 kommentarer:

annika sa...

Oj så mycket inspiration du har här. Jag har nyss blivit farmor och gillar att sy så jag återkommer gärna hit.
Kan man köpa tyger av dig???
annika

Anonym sa...

Äntligen får vi se den lilla igen. Blev lite orolig när det var så tyst. En sådan liten karamell du har och vilken underbar velour.kram Karinottilias mam

Anonym sa...

En sådan liten ljuvlig smällkaramell. Underbart velourtyg. Skönt att se ett livstecken från dig, började bli lite smått orolig... kramar Karinottilias mam.

Katarina sa...

Jättefina kläder på jättefin liten tjej!

TurboNeedle sa...

Åh, ja vad fint! Söt tjej med jättefina kläder. Härlig kombo med den rosa & blå färgen.

Hello sa...

Men vilket litet gullegryn! Bedårande är ordet!

Karin sa...

Åh så fin hon är! All lycka till er!

Gulludden sa...

Hej! Du har väl inte missat att rösta på din favorit när det gäller Johanna Ahlards robot tryck? Om du inte har röstat gå gärna in på min blogg och lägg din röst. Mvh. Jessica