onsdag 11 juni 2008

MC Hammer...





...minns ni honom, färgad rappare med pösiga byxor? Tänkte direkt på honom när jag såg denna modell på byxa i ottobre. Pös från midjan ner till knäna och sen lite smalare med rynk. Det färdiga resultatet tillsammans med den blommiga tunikan är inte så likt hans stil, men grunden är densamma. Mönstret till byxorna består av en mönsterdel, missade själv att mitt fram skulle ligga mot vikt kant så det fick bli en söm fram. Rynkningen i sidan är ett fastsytt resårband och så är det lite rynkat i innerbenssömmen med ett framilonband. Tunikan är ifrån samma ottobrenummer (tror det var förra numret). Även det lättsytt, det är bara rynkning och kantning som tar lite tid. Gillar verkligen denna tunika! Tror mycket på den för varma sommardagar när man ändå vill skydda kroppen ifrån direkt sol. Luftig och skön i modellen.

7 kommentarer:

Maria sa...

Så söt tjej med nya kläder!!
Jag gillar verkligen också den modellen. Har själv sytt en och planerar att sy en till. Tycker det är perfekt för att skydda mot solen. Dock blev min första lite för vid i halsen så jag tror jag tar in den lite nästa gång.

Anonym sa...

Vilka härliga sommarkläder, hon är ju gå-bort-fin i det där! Du har så mycket fina tyger!
/June på www.junebacken.se

Jes sa...

verkligen fint, så sommrigt.

Nobelle sa...

Tack ska ni ha!

Villa Nystuga sa...

Hejsan
Jag är nybörjare på syfronten och har länkat till dig som en av mina inspirationsbloggar. Hoppas det är ok :)

Kort og Søm sa...

Dette var veldig fint og sommerlig!

Nobelle sa...

Tack tack! Det går så bra så Skrotdesign, jag känner mig ärad!