torsdag 5 juni 2008

Nu är jag less...




känns som hela familjen fastnat i sjukdomsträsket! Min man och Nea går på penicillinkur och jag har tillbringat de två senaste dagarna på sjukhuset. Fick åka in till akuten efter att tillbringat natten med smärtor i magen. Trodde jag skulle bli magsjuk först, men så var det inte. Har inte fått något svar på vad det var. De gjorde en massa tester och tryckte på min redan stackars ömma mage utan att komma fram till något, så jag fick åka hem. Nu mår jag bättre men känner mig slut efter två dagar med dropp. Hoppas bara att Flora klarar sig och att vi andra nu faktiskt ska bli bättre!

Hade tänkt att sy lite av det fina kanintyget som dykt upp, men det får nog vänta några dagar till. Visar i alla fall upp det äntligen avslutade ufot Neas sommarklänning! Den har legat så länge med bara resåren i ärmarna kvar att sy. Ledsnade på projektet när jag tyckte att mönstret var suspekt efter att nästan hela klänningen var klar. Tyget bubblar sig alldeles för mycket både fram och bak ovanför rynkningen när man gjort enligt instruktion. Det var alldeles för stort projekt att göra om så nu får den vara som den är. Ska sy ett par randiga tajts till i lime och rosa också.

2 kommentarer:

Y sa...

krya på er!!

Jes sa...

Oj de va inte lite på en gång... Hoppas du blir bättre i magen. Vilken somrig klänning, jättefint tyg.