tisdag 14 april 2009

Här har det sytts!




Snart kommer nya Ottobre numret ut, och som vanligt så har jag inte alls hunnit sy allt jag tänkt från det senaste numret. Så jag bestämde mig för att rita upp alla mönster som jag tyckte verkade bra till Nea (känns som hon inte har några kläder alls till våren och sommaren). Valde ut en del tyger från förra sommarens kollektion som man kan kombinera med årets. Det blev ett par sweatshirtbyxor, tre tröjor, en kjol och ett par benvärmare. Dessutom har jag några plagg till liggande som förhoppningsvis blir färdigsydda i veckan.
Toppen på bilden är från Ottobre 1/08. Eftersom jag valde att göra kantningen i samma vävda bomullstyg som återkommer i kjolen så fick jag lov att ta upp för knäppning på axeln. Dessutom hade Ottobre valt två framstycken för att göra omlotteffekten vilket jag tyckte blev lite mycket på en sommartröja.
Denna outfit är nu på dagis och leker :)!
Ha en skön tisdag!
Jenny

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig vår och somrig outfit! Jätte-snygg måste jag säga! :D

Hoppas den har det skoj på dagis!

Äppel Päppel sa...

Jättesnyggt! Verkligen vårigt och fint!

Mamman sa...

Hej hopp kära grannen.
Overlockar för fullt ser jag. Väldigt fint, hon är definitivt snyggast på dagis!
Kram =)

Strumpetossa sa...

Vilka fina kläder och kul annorlunda top!