måndag 20 april 2009

Välkommen till världen!




En av mina barndomsvänner fick sitt andra barn i lördags. Lätt att gissa kön med tanke på färgerna ovan! Modellen på sparkbyxa kommer från ottobre nr.6/07 och är egentligen ett mönster för prematur, men det går upp till stl.56 så det fungerar även på nyfödda. Sätter på lite bredare muddbitar vid fötterna än i mönstret. Tycker inte om när de sparkar av sig benen. Bodyn är från ottobre nr.5/06. Det ultimata mönstret på body med kuvertringning! Sen fick det bli en liten mysfilt av tyget som blev över. Jag har använt en tunn, småprickig velour och en randig singeljersey med lite elastan i.
Kram, Jenny


12 kommentarer:

Tanjis sa...

Vad fint du syr och vilka superhärliga fäger! :)

od Andulky sa...

Åh så fint!!! Velouren är helt underbar!

Strumpetossa sa...

Såå gulligt!!

Maria sa...

Oj, så söt! :O)

Äppel Päppel sa...

Väldigt sött!

Bustråden sa...

Jättefina, fina kombinationer!

Babushkadockan sa...

Sååå fint! Din kompis måste vara överlyckig!

Anne-Lie sa...

Vad gulligt!

Johannah sa...

Jag har länkat till dig från min blogg, hoppas det är okej!

6-barns mamma sa...

Detta setet var fint! Gillar det jättemycket!

Fia sa...

Jättefint! Men så är jag ju såld på rosa själv...! Önskar man fått någon sånt här till ens egna barn!

Såg förresten tunikan som du (?) sytt på neanobelle i det blommiga tyget. Vad är det för mönster? Satt snyggt på !

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Helt underbart set!