måndag 7 juli 2008

projekt lektstuga




Har sedan vi flyttade till vårt hus tänkt göra iordning lekstugan som finns på tomten. Nu äntligen börjar det hända något! Har nu målat vitt inuti och i ena hörnet fått upp denna "diskbänk". En trekantig skiva har skruvats fast i väggen (tack pappa!), och ett hål är uppsågat i mitten av skivan. Sen klistrade jag på vaxduk och satte i en skål i rostfri aluminium. Framför skivan har jag satt fast en gardinspiral med två små tygstycken på. Tyger, kaninkroken och grytlappen är inköpta på Åhléns. Den söta korgmöbeln i ljusblått fyndade vi på en auktion. Ska sy några hissgardiner till fönstren också. Fortsättning följer...





1 kommentar:

Villa Nystuga sa...

Åh, den här fortsättningen väntar jag spänt på! Min lilla A har fått en lekstuga av sin morfar och jag funderar på hur jag ska inreda den. Har en dryg månad på mig innan den ska stå klar på hennes 1-årsdag. Kommer garanterat in och kikar efter inspiration :)