måndag 21 juli 2008

Strandset




Min älskade man har köpt en resa åt mig i födelsedagspresent (fyller inte förrän nästa vecka, men vi reser på fredag så jag har redan fått presenten!)! På fredag bär det av mot Bulgarien. Ska bli helt underbart! Åratal sedan jag var på chartersemester och Nea har bara flugit en gång när hon var ett. Det ska bli intressant och se hur vår yngsta kommer att bete sig när vi ska flyga med tanke på att hon skriker i bilen efter 30min. Vi hoppas på det bästa!


I alla fall så kände jag att det behövdes lite fler korta shorts och linnen när man ska hänga på stranden hela dagarna. Denna shortsmodell har jag visat tidigare, ifrån ottobre. Fruktansvärt lättsydda. Man syr ihop innerbenssömmarna, grensömmarna, syr på mudd och så rullfåll nertill. Barnen älskar modellen dessutom, beror antagligen på full rörlighet i dem! Tyget är en randig singeljersey med lite elastan i.

Mönstret till linnet har jag meckat ihop själv utifrån flera olika modeller. Orange interlock och så rosa mudd till kantningen. Svårt att se på bilden, men det är samma rosa i randningen som i mudden. Sen blev det ett stort hjärta till applikationen. Testade en dekorsöm ifrån min "vanliga" maskin till fållen. Blev väldigt snyggt tycker jag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Feel good......

Syserine sa...

Vad snyggt med rullfåll på trikåplagg!